Speedway Typer jest grą internetową, rozgrywaną w obrębie struktur forum PBNF. W zabawie brać udział mogą wszyscy zarejestrowani użytkownicy forum, prawo do udziału w zabawie może być jednak odebrane za nieprzestrzeganie regulaminu Speedway Typera lub naganne zachowanie na forum.
Speedway Typer 2008 będzie rozgrywany w następujących kategoriach:
Speedway Typer DMP 2008
Speedway Typer DM1 2008
Speedway Typer DM2 2008
SpeedwayTyper SGP 2008
SUPER SPEEDWAY TYPER 2008 (klasyfikacja łączna)
We wszystkich kategoriach będą prowadzone rankingi i według nich na zakończenie gry zostanie ustalona ostateczna kolejność. Mistrzem Speedway Typera 2008 zostanie osoba, która wygra klasyfikację generalną Super Speedway Typera 2008.
Zasady ogólne:
- Typowanie rozpoczyna się w momencie kiedy organizatorzy Speedway Typera założą odpowiedni temat na forum.
- - Typowanie kończy się o północy w noc poprzedzającą zawody (chyba, ze organizatorzy postanowią inaczej - informacja taka zawsze znajdzie się w temacie typowania)
- Zabrania się używania wulgarnych określeń, w szczególności w stosunku do innych graczy.
- W grze podobnie, jak na forum, obowiązuje kultura wypowiedzi, za niestosowanie się do niej będą nakładane surowe kary.
- W przypadku jakichkolwiek wątpliwości i ewentualnych problemów należy się zgłaszać do organizatorów Speedway Typer 2008 (Krzysiek i Kabat)
Zasady Speedway Typer DMP 2008, Speedway Typer DM1 2008 I Speedway Typer DM2 2008:
- Typować należy wyniki meczów ligowych w kolejności podanej przez organizatora zabawy, nazwy drużyn powinno się podawać w takiej postaci, w jakiej poda je organizator w typowaniu. Niedopuszczalne są nazwy, które nie określają jednoznacznie, o jaką drużynę chodzi lub mogą obrazić uczucia kibiców innych drużyn.
- Typować można wyniki w zakresie sumy punktów: 0 - 96 punktów (wynik musi być możliwy do osiągnięcia – chociażby czysto teoretycznie)
- W skład Speedway Typer DMP 2008, Speedway Typer DM1 2008 i Speedway Typer DM2 2008 wchodzą odpowiednio wszystkie mecze Ekstraligi, I ligi i II ligi.
- Punktacja:
0 punktów - błędnie trafiony zwycięzca
1 punkt - za trafienie zwycięzcy (lub remisu) przy różnicy > 10 pkt.
3 punkty- za trafienie zwycięzcy (lub remisu) przy różnicy 5 - 10 pkt.
5 punktów - za trafienie zwycięzcy (lub remisu) przy różnicy 1 - 4 pkt.
10 punktów – za trafienie dokładnego wyniku
Zasady Speedway Typer SGP 2008:
- Typować należy nazwiska zawodników, którzy znajdą się w wielkim finale i kolejność, w jakiej dojadą na metę.
- W przypadku kiedy w zawodach startuje kilku zawodników o takim samym nazwisku należy podać skrót imienia lub nawet całe imię, jeżeli jest to konieczne do ustalenia tożsamości zawodnika, którego obstawiamy.
- Punktacja:
0 punktów - brak trafienia (zawodnik nie awansował do półfinału)
2 punkty – zawodnik typowany odpadł w półfinale
5 punktów - trafienie finalisty
10 punktów - trafienie miejsca zawodnika w finale
Wszelkie niejasności rozstrzygać będzie Komisja Speedway Typera w składzie:
Krzysiek
Kabat
Komisja Speedway Typera zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu i w razie nagłej potrzeby nagięcia jego zasad dla dobra graczy.
Uwagi!
- Typy mogą być dowolnie modyfikowane do godziny zamknięcia typowania
- Posty edytowane po terminie wyznaczonym na typowanie nie będą liczone (za edytowanie postów po czasie zamknięcia typowania grozą surowe kary).
- Wszelkie uwagi dotyczące Speedway Typera należy zgłaszać członkom Komisji Speedway Typera w prywatnej wiadomości lub na forum w wyznaczonym do tego temacie.
- Jeżeli z różnych przyczyn nie możliwe będzie wytypowanie wyników na forum np. z powodu awarii forum albo braku dostępu do forum to należy swoje typy wysłać na jeden z poniższych adresów (konieczne jest poinformowanie o tym fakcie Krzyśka – najlepiej przez PW na forum, jak tylko możliwy będzie ponowny dostęp):
zapora_88@o2.pl
- W przypadku braku dostępu do internetu swoje typy można wysłać sms'em do Krzyśka na nr tel. 606 278 949. Typy muszą być podpisane, aby możliwa była identyfikacja typującego. W przeciwnym wypadku typ nie będzie uznany. Typy można wysyłać tylko w przypadku braku dostępu do internetu w godzinach 23:00 - 24:00 w dniu zamknięcia typowania (w przypadku typowania sms'em użytkownik zobowiązany jest poinformować w PW Krzyśka, z jakiego numeru wysyłał typy – najpóźniej 7 dni po wysłaniu sms’a):
.
Wzór sms'a:
rodzaj typera (np. SGP, DMP)
nick (np. Mariela)
typy:
***
Zasady podliczania punktów w rozgrywkach DMP, DM I ligi i DM II ligi.
Liczy się różnica punktów (różnica oznacza sumę różnic miedzy zdobyczą a typem obu drużyn).
Np. Wynik meczu to 50 : 40, a nasz typ 47: 43
Różnicę liczymy tak (50-47)+(43-40)=6
Jakby się uprzeć to liczymy to inaczej, bo powinniśmy odejmować zawsze pierwszą liczbę od drugiej i wrzucić wartość bezwzględną, ale nie będę Wam mieszał w głowach lepiej


***
W najbliższym czasie w regulaminie mogą zajść kosmetyczne zmiany
